reklama

Neplakala keď zomrel...

Posledný čas sa veľa hovorí a píše o rôznych formách týrania. Pre mňa osobne, je táto téma veľmi aktuálna, keďže nezostávam len na báze pozorovateľa, ale snažím sa týmto ľuďom v rámci svojich možností aj pomôcť. Pri príprave projektu krízového centra ma napadlo, kedy som sa prví krát s týraním stretla. Ja o sebe môžem povedať, že som mala šťastné detstvo a okrem zopár výchovných faciek som bitá nebola. Ale neboli na tom rovnako všetci moji rovesníci. Spomínam si na jednu z nich...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Chodili sme asi do štvrtej triedy. Keďže sme pochádzali z jednej dediny a do školy sme museli každý deň dochádzať autobusom, vznikli z nás automaticky veľmi dobré kamarátky. Ona - veľmi snaživé a pracovité dieťa. Možno až príliš. Ľudia, ktorí bližšie nepoznali ich rodinu, vždy o nej hovorili, že aká je múdra a šikovná, pracovitá, poslušná. Jednoducho sen každého rodiča. A ona v podstate aj bola, lenže nie pre svojich rodičov. V dedine každý poznal jej otca ako veľkého poľovníka a nesmierne agresívneho pijana. No a matka, jednoducho ustráchaná žena, ktorá sa bála aj vlastného tieňa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Požiadavky jej otca na ňu boli vždy prehnané a veľa krát absurdné. Výsledky v škole horšie ako jednotky sa trestali ručne – stručne. Neposlušnosť, zábudlivosť, meškanie...bitka s remeňom! Pamätám sa, ako mi na školskom záchode ukazovala svoje dobité stehná, zadok, chrbát. Keď si na to spomeniem ešte aj teraz ma zamrazí.  Raz neprišla do školy. A to bolo dosť čudné, lebo nikdy nezvykla chýbať. Až keď som sa vrátila domov, mi mamka povedala tú hroznú novinu. Kamarátkin otec je mŕtvy. Zabil sa. Vystrelil si mozog. Údajne. Veľmi si nepamätám, čo sa dialo počas ďalších dní, ale jedno sa mi vrylo hlboko do pamäte. Boli sme na pohrebe, ona stála blízko mňa, videla som jej do tváre. Neplakala. Nebola smutná ani zronená. Pochopiteľne. Na tvári mala výraz absolútneho pokoja... Konečne bola voľná, slobodná...

Elena Bartová

Elena Bartová

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vychutnávam si materstvo plnými dúškami:o) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu